Як Закон «Про інформацію для споживачів про харчові продукти» позначиться на рітейлерах
Ппідписано Закон 2639-VIII "Про інформацію для споживачів про харчові продукти". Вимоги Закону поширюються на всі продукти, призначені для кінцевих споживачів, в тому числі на продукти харчування, які реалізуються у сфері громадського харчування або поставляються для сфери громадського харчування. Враховуючи те, що відділи кулінарії і фудкорти супермаркетів активно розвиваються, багато ритейлерів де-факто є виробниками продуктів харчування та повинні підкорятися вимогам Закону.
Отже, в маркуванні продуктів харчування відбудуться такі зміни:
- Тексти з обов'язковою інформацією про продукт повинні бути читабельними, достатнього розміру
- Повинна бути приведена інформація про всі інгредієнти і наявності алергенів
- Необхідно інформувати споживачів про наявність домішок та ароматизаторів
- Вказувати на упаковці інформацію щодо термічної обробки, чи піддавався харчовий продукт розморожування тощо.
- Вказувати обов'язкову інформацію про використання рафінованої олії або жирів рослинного походження, зокрема, пальмової олії та ін.
Штрафи за порушення даних вимог становитимуть від 5 до 30 мінімальних заробітних плат.
Вимоги Закону вступають в дію через 6 міс. після його опублікування - тобто 6 серпня 2019 р. (06.08.2019)
Источник: Закон № 2639-VIII від 06.12.2018
Що означає Закон № 2639-VIII для рітейлерів та операторів HoReCa?
Рітейлер, що пропонує кінцевим покупцям харчову продукцію (в т.ч. власного виробництва - кулінарію, предупаковку, страви, які пропонуються на фудкортах та ін.) - повинен буде виконувати всі вимоги Закону № 2639-VIII. Це призведе до збільшення обсягу інформації, що наноситься на етикетки, цінники та інші матеріали, якими маркується тара з харчовими продуктами. Як правило, маркування на страви кулінарії наноситься за допомогою етикетки, надрукованій на вагах з чекодруком, а також на цінники, розміщені поруч зі стравами.
Збільшення об'єму інформації призведе до збільшення розмірів етикетки та цінників - а відповідно підвищить витрати на їх виготовлення та порушить зовнішній вигляд вітрин і продуктів. Втім, є ряд рішень, які допоможуть вийти з ситуації з мінімальними збитками.
1. Друк етикеток різної довжини
Зрозуміло, що збільшення обсягу інформації при збереженні читабельності буде приводити до збільшення розмірів етикетки (а відповідно й витрат на її виготовлення). І якщо хоча б частина асортименту відділу кулінарії матиме велику кількість складових і вимагатиме більшого поля для друку - то доведеться збільшувати розміри стандартної етикетки, яка використовується в вагах з чекодруком. Таким чином, етикетка для продуктів, які мають невеликий опис, залишатиметься напівпорожньою та використовуватиметься в холосту. У масштабах мережі це значні витрати.
Сучасна технологія Lineless дозволяє не використовувати етикетку стандартної довжини, а обрізати її за потребою.
Так відбувається, наприклад, при друку чеків - але у випадку з етикеткою наявність клейового шару вимагало використання підкладки та відділення етикетки від неї перед нанесенням - тому довгі роки етикетки доводилося попередньо надрізати. Нова ж технологія дозволяє уникнути використання підкладки і обрізати етикетку по мірі необхідності. Клейовий склад збалансований таким чином, що етикетка не буде склеюватися в рулоні, але буде триматися на тарі, пакетах та інших поверхнях.
Вам знадобиться:
- Ваги DIGI PC-based серії 5300, 6000
- Етикетка "без підкладки"
Використання етикетки "без підкладки" різної довжини
дозволяє оптимізувати витрати на етикетку на 10-30%.
Незважаючи на, здавалося б, більш високу вартість рулону етикетки Lineless, собівартість друку 1 етикетки виходить порівнянною або нижчою, за рахунок того, що в 1 рулоні міститься в 2 рази більше етикеток (відсутність підкладки + відступів між етикетками). Хочете переконатися?
2. Вмістить більше інформації на електронному ціннику
Паперовий цінник в вітрині або на полиці має обмеження за розміром - адже він не повинен затуляти сам товар. І вмістити на нього всю необхідну інформацію може бути проблематично.
Показуйте інформацію на декількох "Слайд" е-цінника
Електронні цінники здатні змінювати зображення та відображати кілька "слайдів" інформації - наприклад, про аллергени, склад продуктів тощо. Для відділів кулінарії існують вологостійкі та низькотемпературні цінники.
Викликайте артикул товару після натискання е-цінника
При комплексному використанні цінників Hi-Touch PLU з ваговим обладнанням DIGI Ви також зможете викликати артикул товару натисканням на цінник й таким чином прискорювати обслуговування покупців.
Вам знадобиться:
- Hi-Touch PLU, електронні цінники, що підключаються до ваг DIGI
- Electronic Shelf Labels (ESL)
3. Цінники на пластикових картах: естетично та гігієнічно
Друк цінників на пластикових картах хоча й не економить безпосередньо простір на ціннику, але масово використовується в світовому ритейлі для нанесення інформації про аллергени і складові. Ви можете розміщувати інформацію про ціну товару на традиційному ціннику, а додаткову інформацію про склад продукта - розмістити на окремому ціннику з харчового пластику.
Пластикові цінники виглядають премиально, мають практично необмежений термін використання, і можуть друкуватися безпосередньо в магазині.
Вам знадобиться:
4. Кіоски самообслуговування для попереднього замовлення
Перевівши замовлення в кулінарії і фудкортах на кіоски самообслуговування, Ви "вб'єте" відразу двох зайців: підвищите лояльність покупців, подаруєте їм новий досвід, а заодно виконаєте вимоги законодавства щодо інформування споживачів. Адже в електронному вигляді можна помістити скільки завгодно докладної інформації про страву, його склад та алергени - й надати покупцеві комфортний час для вивчення цієї інформації.
Вам знадобиться:
- Кіоски самообслуговування: Індивідуальна розробка під клієнта
- Кіоск самообслуговування NCR SelfServ 90 Kiosk
У складі SystemGroup працює Центр компетенції по впровадженню систем самообслуговування, який спеціалізується на розробці та впровадженні систем самообслуговування різного типу. Власне R&D і виробництво. Інтеграція будь-якого обладнання, в т.ч. РРО та купюроприймачів для прийому готівки.
Консультації щодо рішень та обладнання
(044) 494 40 75, (095) 282 34 30
[email protected]
Консультації та замовлення
+38 044 494 40 75
+38 095 270 02 77
4, бул. Вацлава Гавела,
Київ, Україна, 03124
Розвиваєте мережу магазинів, закладів, аптек?
Підписуйтесь на SystemGroup в Telegram
Тільки корисна інформація 1-2 рази на тиждень, для власників, СЕО, IT, фінансистів. В Telegram-каналі SystemGroup Ви знайдете багато корисної інформації про автоматизацію роздрібного бізнесу, новини закондавства щодо РРО/ПРРО, лайфхаки щодо обладнання та рішень, цікаві реалізовані проєкти тощо.