03124, Україна, Київ, бул.Вацлава Гавела, 4; тел.+380 (44) 494-40-75, +380 (95) 270-02-77
Кошик пустий

Як вибрати касовий апарат, виконати вимоги законодавства та дотриматись інтересів бізнесу?

02/2018

Сьогодні тисячі підприємців опинились перед необхідністю встановити касовий апарат. Якщо ви ще не в курсі подробиць - тут можна почитати Детальніше про законодавство щодо РРО.

Отже, як розумно і правильно вибрати касовий апарат для ФОП, інтернет-магазинів, сфери обслуговування, щоб виконати вимоги законодавства і принести користь бізнесу?

Що необхідно для виконання вимог законодавства? 

Щоб виконати вимоги законодавства щодо РРО, ви можете вибрати будь-які касові апарати, які включені до ДержРеєстру РРО України (дивіться Розділ 1 Доступні до первинної реєстрації; ЕККА - електронні контрольно-касові апарати; ЕККР - електронні контрольно-касові реєстратори (фіскальні реєстратори). 

Також необхідно укласти договір з Центром сервісного обслуговування (ЦСО) на підключення та обслуговування вашого апарату; придбаний РРО необхідно зареєструвати в Системі зберігання та збору даних РРО (СХСД), підключити до передачі даних і перевести у фіскальний режим. У всіх цих операціях допоможе ЦСО. 

Враховуємо інтереси бізнесу

Які бізнес-вимоги повинен задовольняти касовий апарат?

1) Стабільність роботи. Багато підприємців, вибираючи сьогодні касу для виконання законодавства, вибирають найдешевший касовий апарат - мовляв, просто щоб виконати законодавчі вимоги. Ми ніколи не радимо своїм клієнтам купувати дешеву техніку. Не тому, що хочемо продати дорогі моделі, а тому що знаємо, як працює фіскальна техніка, та у що обходиться її обслуговування в реальності. Ваш касовий апарат буде перебувати в експлуатації 7 років, регламентованих законодавством. За цей час сама вартість апарата не буде найбільшою витратою. У масштабах місяців і років набагато більше ви витратите на обов'язкове техобслуговування та вимушені ремонт і сервіс при збоях. 

Як правило, ті, хто заощадив на покупці апарату, втрачають набагато більше на ремонтах і простоях. Адже якщо касовий апарат несправний - то ви не можете оформити продаж. А якщо апарат один на магазин - то або торгівля буде повністю паралізована, або вам доведеться продавати товари з порушенням закону, ризикуючи отримати штрафи. Найкраща сервісна служба не усуне поломку моментально - інженеру потрібен час на реакцію і приїзд. Якісний касовий апарат заощадить й час, й гроші, й вашу репутацію.

2) Зручність роботи касира. Зверніть увагу на розмір клавіатури і дисплея. Якщо клавіатура портативна або малорозмірна, оператору буде незручно натискати на кнопки, і час оформлення продажу збільшиться. Аналогічно і з невеликим дисплеєм: якщо на індикаторі недостатньо рядків (4 або менше), то касир може не бачити всієї інформації, що призводить до помилок. Віддавайте перевагу моделям з повнорозмірною клавіатурою, і великим індикатором (8 рядків й більше). Дуже зручно, коли на клавіатурі є блок швидкого набору для виклику популярних товарів.

3) Можливість передачі інформації. Оскільки законодавство вимагає передавати звітну інформацію в електронному вигляді, оцініть можливості підключення до Інтернет у вашій торговій точці. Якщо в магазині є виділений канал Інтернет, можна підключити касу по порту Ethernet. Якщо провідний Інтернет проводити важко, зупиніть вибір на моделі ЕККА з GPRS для бездротової передачі даних. 

4) Можливість масштабування. Якщо у вас є мережа торгових точок, то зручно мати єдину систему управління касовими апаратами (так званий касовий сервер), а також можливість віддаленого програмування і налаштування кас. Таку можливість, наприклад, має касовий апарат Datecs MP-01.

5) Якість обслуговування. Згідно із законодавством, касовий апарат повинен в обов'язковому порядку перебувати на регулярном сервісном обслуговуванні у авторизованого виробником центру сервісного обслуговування РРО (ЦСО). Власне, навіть підключати і вводити в експлуатацію РРО має право тільки ЦСО. Тому поряд з вибором касового апарату придивіться й до сервісних організацій Вашого міста, які зможуть його обслуговувати.

6) Можливість підключення ваг, сканеру. Можна забивати коди товарів і вагу з клавіатури. Але набагато зручніше підключити до апарату сканер штрих-коду і зчитувати інформацію прямо з етикетки товару. Щоб потім не зіткнутися з неможливістю підключити сканер або ваги, при виборі касового апарату зверніть увагу на інтерфейси підключення.

7) Фіскальні сервіси Cash&Cloud. Серверні продукти SystemGroup, які розширюють функціональні можливості РРО та збільшують зручність керування мережею касової техніки. Детальніше>>

Поширені запитання

Скільки коштує касовий апарат? Якісний касовий апарат коштує близько 5000 грн (дані на лютий 2018 г.). Також для дотримання Закону Вам знадобиться щомісячно оплачувати послуги ЦСО по техпідтримці; оплачувати послуги з передачі даних еквайра та інтернет-провайдеру (залежить від кількості розрахункових операцій).

Чим відрізняється касовий апарат від фіскального реєстратора? Касовий апарат підійде, якщо кількість розрахункових операцій не дуже велика, і немає особливих вимог до часу обслуговування 1 покупця. Оскільки при роботі касового апарату багато даних вводяться з клавіатури, це вимагає часу навіть у найдосвідченішого касира. Якщо ж ваша торгова точка або заклад має досить великий потік покупців, часто утворюються черги, або ви використовуєте облікову систему типу 1С та ін., придивіться до фіскальних реєстраторів - вони дають більше можливостей, ніж каси. Якщо прийом оплат здійснюють кур'єри або торгові представники "в полі", то краще вибирати мобільний фіскальний реєстратор. Для інтернет-магазинів є цілі професійні рішення, які об'єднують управління кур'єрськими доставками і друк чеків на фактично прийняті товари в будь-якому місці.

Як відійти від використання касового апарату?

Не секрет, що необхідність встановити касовий апарат не викликає радості у підприємців - для них це незаплановані витрати. Проте, реформа цілком узгоджується з курсом держави на легалізацію економіки та податковий контроль. Щоб отримати право не використовувати касовий апарат, досить перейти від готівкових оплат до безготівкових (не плутайте з оплатою через POS-термінал, підключений до каси). Наприклад, якщо ви друкуєте клієнту рахунок, він оплачує його в банку, і оплата надходить на ваш розрахунковий рахунок, то використання РРО (касового апарату) не потрібно. Наскільки покупці готові йти в банк і повертатися з оплаченою квитанцією - залежить від типу товарів або послуг.

Частина інтернет-магазинів перейшла на доставку товарів тільки по передоплаті, щоб не оснащувати кур'єрів мобільними касами і фіскальними реєстраторами. Однак, це може призвести до зміщення покупців, які не бажають платити за "кота в мішку", в бік великих інтернет-магазинів, де видача фіскальних чеків "на дому" все-таки буде реалізована.  

Міні-словник підприємця, який встановлює касовий апарат:

РРО - Реєстратор розрахункових операцій, до них відносяться фіскальні реєстратори, касові апарати та ін.

ЦСО - Центр сервісного обслуговування, організація, що авторизована виробником конкретного РРО, яка має право обслуговування цих РРО на конкретній території.

Інформаційний еквайєр - організація, яка забезпечує передачу та зберігання звітних даних в форматі, прийнятому ДФС і Нацбанком (послуга не включає оплати за трафік).

Контрольна стрічка - це копії всіх чеків, які передаються в фіскальну службу. До 2014 р. контрольна стрічка друкувалася на папері і повинна була зберігатися протягом 3 років. Перехід до контрольній стрічки в електронній формі дозволив відійти від друку копій. Дані зберігаються і передаються в електронному вигляді. Саме для цього кожен РРО повинен бути підключений до системи зберігання та передачі звітної інформації.

Термолента - чекова стрічка, на якій друкуються чеки. Оскільки касовий апарат працює за принципом термопечати, то він не вимагає картриджа, стрічки або інших фарбувальних витратних матеріалів. Зображення на чеку проступає під дією температури від нагрівання термоголовки принтера в касовому апараті. Для цього чекова стрічка повинна бути виготовлена за термотехнологією.

Консультації та замовлення

 

 

+38 044 494 40 75
+38 095 270 02 77

 

 

4, бул. Вацлава Гавела,
Київ, Україна, 03124

 


Розвиваєте мережу магазинів, закладів, аптек?  
Підписуйтесь на SystemGroup в Telegram

Тільки корисна інформація 1-2 рази на тиждень, для власників, СЕО, IT, фінансистів. В Telegram-каналі SystemGroup Ви знайдете багато корисної інформації про автоматизацію роздрібного бізнесу, новини закондавства щодо РРО/ПРРО, лайфхаки щодо обладнання та рішень, цікаві реалізовані проєкти тощо.
 

Підписатися на канал >>

Публікація була корисною? Поставте нам like!