03124, Україна, Київ, бул.Вацлава Гавела, 4; тел.+380 (44) 490-92-29; 494-40-75
Кошик пустий

Що обрати для автоматизації робочих місць касирів: ПК чи POS-систему?

02/2018

Стикаючись із завданням вибору обладнання для магазину, власники (та ІТ-директори) магазинів і роздрібних мереж задаються питанням: які комп'ютерні системи використовувати для робочих місць касирів?
Перший пристрій, який приходить на думку будь-якому менеджеру - це традиційний персональний комп'ютер або ноутбук. Рішення очевидне, порівняно недороге, й для магазину з декількома десятками відвідувачів в день цілком прийнятне.

Але, коли мова йде про магазин (аптеку, кафе та ін.) з великим потоком покупців або про роздрібну мережу, то ситуація кардинально змінюється. Забігаючи наперед, скажемо, що ми, як правило, рекомендуємо своїм клієнтам використовувати професійні POS-системи, й не тому, що вони дорожче при покупці :), а тому, що це правильно: в результаті їх вартість володіння нижче, і вони набагато більше відповідають тій моделі використання, яка має місце в торгівлі. 

Що ж це за модель використання така і чим вона відрізняється від використання комп'ютера вдома або в офісі?

У магазину свої, особливі, потреби і режим роботи - а значить, й особливі вимоги до техніки.


1. Стійкість при інтенсивному використанні

У магазині будь-якого масштабу - від минимаркета до гіпермаркету - каса повинна працювати безперервно весь період роботи магазину. Згадайте свій домашній або офісний комп'ютер: як часто згодом він «зависає», через що його доводиться перезавантажувати, чекати кілька хвилин, поки знову відкриються всі програми ... Як вважаєте, що буде робити покупець, якщо йому доведеться чекати перезавантаження каси? А ті п'ятеро, хто стоїть в черзі за ним ...? Ні про який рівень задоволеності покупців говорити не доведеться. 

Професійна POS-система розрахована на цілодобове використання і стабільну роботу навіть в складних умовах. Багато POS-систем можуть використовуватися навіть як керуючий ПК для Digital Signage і розміщуватися в важкодоступних місцях, де до них місяцями ніхто не торкатися ... і при цьому стабільно працювати. Деякі моделі POS-систем мають додатковий захист від пилу і вологи, що додатково захищає їх від поломок та збоїв. Отже, POS-система працює стабільніше. Її конструювали з орієнтацією на це.

2. Без шуму та пилу

Ви чули коли-небудь, як в ноутбуці або комп'ютері, особливо вже не новому, включається внутрішній вентилятор? Розганяючи загусле масло, він намагається крутитися, тягнучи за собою пил. Пил на вентиляторі з'являється і накопичується через статичну електрику. В POS-системі таке неможливо в принципі: вони використовують безвентиляторні системи охолодження і тому працюють безшумно та не притягають пилу і бруду.

3. Низький рівень споживання енергії

Вдома чи в офісі мало хто рахує, скільки електрики споживає персональний комп'ютер (хоча, хто знає, можливо, нові тарифи це змінять). А ось в масштабах магазину чи мережі цілодобово працює обладнання на 5-10-20 робочих місць касирів «накручує» чимало кВт. Уявляєте, скільки складають ці витрати в масштабах місяця? А року? ... В порівнянні з ПК, низьке енергоспоживання POS-систем допомагає значно заощадити на оплаті рахунків за електрику. 

4. Підключення специфічної периферії

POS-система має набір портів, максимально адаптованих для підключення торгового обладнання: сканера, принтера чеків, ваг, клавіатур промислового класу. Корпус стандартного ПК такими можливостями не радує: для підключення обладнання доведеться використовувати перехідники та додаткові кабелі, що не додасть стабільності конструкції.

5. Форм-фактор та способи розміщення

Корпус персонального комп'ютера досить об'ємний (у т.ч. через необхідність забезпечувати вентиляцію), та зручно розмістити його на робочому місці касира, особливо компактному, досить складно. Професійна POS-система адаптована для розміщення в касовій зоні. Існують моделі all-in-one, де компактний системний блок кріпиться прямо до монітора. Є компактні системні блоки, які можуть розміщуватися під робочою поверхнею і навіть на стіні. Словом, при використанні спеціалізованих POS-систем обмежень в розміщенні набагато менше.

6. Швидкість обслуговування покупців

Touch-монітори. Якщо бізнес-процеси магазину припускають роботу касирів без сидячого робочого місця (в HoReCa) або просто необхідна швидкість обслуговування, то можна встановити POS-систему з контактним монітором, управляти яким можна дотиком пальця або стилуса (ємнісний екран) або будь-яким зручним предметом - палець, карта офіціанта тощо (резистивний екран). Контактний монітор значно спрощує і прискорює роботу касирів, а, значить, й швидкість обслуговування клієнтів.

7. Підтримка запасу комплектуючих

Споживче ІТ-обладнання - один з найбільш швидкозмінних ринків. Ще півроку тому ви купили новенький комп'ютер або телефон, а вже з'явилися нові типи процесорів, пам'яті, жорстких дисків та ін. І через 1-2 роки знайти таку ж планку пам'яті, як встановлено в вашому ПК, може бути складно або навіть неможливо. Можна купити для нового магазину модель нового покоління, але різні моделі в різних магазинах - це вже ускладнення роботи IT-департаменту, роздування складу запчастин та ін. Лінійка бізнес-обладнання типу POS-систем змінюється набагато повільніше: бізнес-клієнту немає потреби ганятися за нововведеннями, йому потрібно, щоб техніка стабільно виконувала своє завдання. До того ж, виробники професійного POS-обладнання розуміють, що техніка використовується й 5, й 10 років, і тому підтримують склад запчастин весь цей період. В результаті магазин має можливість уніфікувати свій парк обладнання.

8. Вартість володіння та захист інвестицій

Середньостатистичний термін роботи обладнання робочого місця касира - 7-10 років. За цей термін до ціни самого обладнання додається вартість сервісного обслуговування, ціна простоїв робочих місць (і покупки підмінного фонду обладнання), зарплати персоналу або підрядників, які обслуговують техніку та усувають збої і технічні проблеми тощо. Якщо порахувати всі ці витрати і розділити на весь період експлуатації, виявляється, що використання професійних POS-систем обходиться компанії дешевше.

Реальний випадок з практики. Ще недавно досить велика мережа використовувала ПК на касових робочих місцях. «Так, ПК ламаються частіше - але ми купимо їх більше та будемо тримати підміну в магазинах і швидко міняти при необхідності» - так думали IT-менеджери.

Але після пари років виявилося, що постійно міняти ПК не так весело, і це вимагає змісту достатнього штату ІТ-служби; що при відкритті нових магазинів купувати такі ж ПК стає складно, оскільки комплектуючі за цей час змінилися, а кожен ІТ-менеджер знає, що утримувати «зоопарк» з комп'ютерів різної конфігурації набагато дорожче, ніж уніфіковане обладнання. Виявилося, що системні блоки під столом значно ускладнюють розміщення касових робочих місць і вносять свої обмеження в планування магазинів. І, головне, підрахувавши всю суєту і витрати, виявилося, що використовувати POS-системи було б в довгостроковому масштабі вигідніше. В результаті компанія прийняла рішення перейти на використання професійних POS-систем NCR Realpos.

9. Безпека (теж про організацію робочих місць касирів)

До слова, крім ПК та спеціалізованих POS-систем, є ще одне цікаве рішення: використання тонких клієнтів, або терміналів. Використання термінальних рішень - одна з популярних тем в автоматизації робочих місць в бізнесі. При такій організації автоматизації всі дані і ПЗ знаходяться на сервері, а на робочих місцях встановлені лише термінали, які забезпечують доступ до ПЗ на сервері. Це створює додаткову економію на покупку обладнання, обмежує ризики втручання користувача в роботу комп'ютера, а також підвищує безпеку: адже в разі необхідності сервер з усіма даними та ПЗ відключається від терміналів.

При всій своїй привабливості, раніше термінальні рішення на робочих місцях касирів в супермаркетах не завжди вдавалося використовувати через необхідність друкувати фіскальні чеки (і відповідно управляти принтером з робочого місця). Але зараз в деяких моделях РРО, наприклад, Datecs FP-T88, вже реалізована можливість використовувати термінальний режим. Для цього достатньо завантажити з сайту виробника та встановити комплект драйверів для роботи термінального режиму. 

10. Зручність підтримки ІТ-інфраструктури

І, нарешті, важливий бізнес-момент. Сьогодні, коли цінова конкуренція і кризові явища тиснуть на роздрібні магазини, оптимізація постійних витрат на інфраструктуру стає ресурсом підвищення бізнес-ефективності і просто необхідністю. Чим менше проблем створює техніка, тим менше персоналу та витрат необхідно для її супроводу.

Кожен ІТ-фахівець, навіть з мінімальною зарплатою в 5 тис.грн, обходиться підприємству близько 100-150 тис. грн на рік (фонд оплати праці, робоче місце, оренда офісу та ін.). А для обслуговування великої мережі фахівців потрібно чимало, і до цієї цифри додаються відрядження, транспортні витрати та ін. У скільки обходяться збої та простої - оцінити складніше, але це завжди недоотриманий прибуток або прямі збитки.

В цьому плані POS-система, яка стабільно працює, допомагає цієї оптимізації. 

До речі, навіть великі роздрібні мережі, сьогодні намагаються мінімізувати свою потребу в ІТ-персоналі, купуючи якісну професійну техніку та комплектуючі, ПЗ або передаючи обслуговування інфраструктури магазинів і офісів на сервіс-аутсорсинг. 

Важливо розуміти, що Сервісний партнер - це не просто персонал підрядника, який виїжджає за наявності проблем з технікою або ПЗ. Навпаки, сервісний партнер зацікавлений в тому, щоб мінімізувати аварійні виїзди та робить акцент на правильній організації роботи обладнання, на своєчасному профілактичному і технічному обслуговуванні. В результаті знижується ймовірність збоїв, магазин в цілому працює стабільніше, а техніка - служить довше.

SystemGroup рекомендує

Принтеры чеков
Термопечать | Скорость печати 220 мм/с | Ширина ленты 58 и 80 мм | Разрешение 203 dpi | Интерфейс USB, RS232, Ethernet | Автообрезчик
POS-мониторы
Дисплей 15" | Разрешение 1024x768 pxl | Интерфейсы VGA, DC
POS-терминалы (all-in-one)
GSAN GS-T5 купить
Резистивный дисплей 15" | Процессор 2-ядерный | RAM 2 Гб | Интерфейсы USB, LAN, VGA

Консультації та замовлення

Дізнайтеся більше про цікаві Вам рішення:

Телефон: +38 (044) 494-40-75; (095) 282 34 39

e-mail: sw@systemgroup.com.ua

Запит консультації>>

Інші рішення цієї сфери

Кассы самообслуживания SystemGroup Велика Кишеня

Використання кас самообслуговування (self-checkout систем) в магазинах - світова тенденція. Впровадження self-checkout дозволяє значно скоротити черги, розвантажити персонал, збільшити задоволеність відвідувачів. SystemGroup - одна з перших в Україні компаній, які впроваджують касове самообслуговування.

Электронные ценники Украина внедрение

Електронні цінники (Electronis shelf labels, ESL) - сучасна система для управління цінами в торговому залі, заснована на технології електронного паперу і бездротової інфраструктури для передачі даних з облікової системи на цінники. Технологія дозволять скоротити час та витрати ресурсів на переоцінку товарів і зміну цін, дає нові можливості для реалізації маркетингових активностей, омнікальних продажів, залучення покупців. SystemGroup - єдиний в Україні системний інтегратор, який професійно впроваджує рішення класу ESL.

Фискальные сервисы Cash&Cloud

Cash&Cloud - сімейство серверних продуктів розробки SystemGroup. Це унікальні рішення, які значно розширюють функціональність РРО Datecs і збільшують зручність керування мережею РРО для IT-служби та ЦСО, а також дають зручні інструменти для аналізу продажів і транзакцій. Отримання даних з контрольної стрічки, повідомлення про збої, моніторинг роботи РРО та багато інших сервісів на базі РРО.

dPOS программа автоматизации торговли

dPOS - передова front-office система для автоматизації робочих місць касирів на ОС Linux. Вона включає реєстрацію всіх операцій з товарами і готівкою, забезпечує ефективне управління товарами, цінами і робочими місцями касирів. Також дозволяє реалізувати бонусну систему лояльності практично будь-якої функціональності.

Автоматизация кассовой зоны

SystemGroup забезпечує комплексну автоматизацію робочих місць касирів для підприємств торгівлі і сфери послуг. Власне виробництво РРО Datecs, прямі багаторічні відносини зі світовими постачальниками і глибока технологічна експертиза дозволяють нам забезпечувати повний спектр рішень і устаткування для касової зони: від традиційних РРО, POS-систем, ваг і сканерів до професійних систем Self-Chekout.

Рішення для підвищення ефективності Вашого бізнесу

Кассы самообслуживания SystemGroup Велика Кишеня

Використання кас самообслуговування (self-checkout систем) в магазинах - світова тенденція. Впровадження self-checkout дозволяє значно скоротити черги, розвантажити персонал, збільшити задоволеність відвідувачів. SystemGroup - одна з перших в Україні компаній, які впроваджують касове самообслуговування.

Электронные ценники Украина внедрение

Електронні цінники (Electronis shelf labels, ESL) - сучасна система для управління цінами в торговому залі, заснована на технології електронного паперу і бездротової інфраструктури для передачі даних з облікової системи на цінники. Технологія дозволять скоротити час та витрати ресурсів на переоцінку товарів і зміну цін, дає нові можливості для реалізації маркетингових активностей, омнікальних продажів, залучення покупців. SystemGroup - єдиний в Україні системний інтегратор, який професійно впроваджує рішення класу ESL.

Фискальные сервисы Cash&Cloud

Cash&Cloud - сімейство серверних продуктів розробки SystemGroup. Це унікальні рішення, які значно розширюють функціональність РРО Datecs і збільшують зручність керування мережею РРО для IT-служби та ЦСО, а також дають зручні інструменти для аналізу продажів і транзакцій. Отримання даних з контрольної стрічки, повідомлення про збої, моніторинг роботи РРО та багато інших сервісів на базі РРО.

Новини на тему

чер 08, 2017

Наказом ДФС України від 22.10.2018 № 688 затверджено оновлений Державний Реєстр реєстраторів розрахункових операцій України. У нього традиційно увійшли касові апарати (ЕККА) Datecs MP-01, Neon W, популярні фіскальні реєстратори (ЕККР) Datecs Fp-101 Smart, Datecs FP-320, Datecs FP-T88, вбудований РРО Datecs eFP-2480

 

Нові правила реєстрації РРО та експлуатації РРО та книг КОРО
жов 12, 2018

Набув чинності наказ Міністерства фінансів № 773 від 01.10.2018 р., який передбачає зміни до порядків реєстрації та застосування РРО (реєстраторів розрахункових операцій, тобто касових апаратів), реєстрації та ведення розрахункових книжок та КОРО (книг обліку розрахункових операцій), а також порядку опломбування РРО.

Retail Forum SystemGroup 2017
бер 31, 2017

30 березня 2017 р. системний інтегратор SystemGroup зібрав роздрібні мережі України на Retail Forum SystemGroup 2017 Києві, щоб познайомити з технологічними та маркетинговими трендами в Retail та обговорити розвиток інновацій в Україні.

Статьи на тему

Купить РРО кассовый аппарат

Покрокова інструкція щодо реєстрації та введенню в експлуатацію реєстраторів розрахункових операцій (РРО) допоможе Вам зорієнтуватися в непростому світі фіскальних рішень та спланувати порядок та терміни необхідних дій.

Законодательство по РРО

Перелік законів та підзаконних актів, якими регламентується використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) в Україні: Закон України №265/95-ВР "Про використання РРО ..", Податковий Кодекс України та інші законодавчі акти.

В останні роки законодавство України вимагає від бізнесу використовувати в так званих ПТКС (програмно-технічних комплексах самообслуговування) реєстратори розрахункових операцій, які забезпечують видачу фіскального чека і передачу звітних даних в ДФС. Використовувати традиційний касовий апарат або фіскальний реєстратор в складі ПТКС проблематично: робота зі звичайним РРО вимагає участі оператора, а форм-фактор передбачає розміщення на горизонтальній робочої поверхні.