03124, Україна, Київ, бул.Вацлава Гавела, 4; тел.+380 (44) 490-92-29; 494-40-75
Кошик пустий

Касове самообслуговування в супермаркетах "Велика Кишеня" | Рітейл Груп

Клиент: 
Велика Кишеня

Перший в Україні проект з впровадження касових систем самообслуговування self-checkout був виконаний в супермаркетах «Велика Кишеня» експертами SystemGroup. У 5 київських магазинах були запущені 10 професійних систем self-checkout з прийомом готівкових коштів та видачею решти.

Реалізація проекту Self-checkout "Велика Кишеня"

Перший досвід касового самообслуговування

Свій шлях до касового самообслуговування мережа почала з установки спрощених копій робочих місць касирів, оснащених платіжними терміналами. Однак, після вивчення поведінки покупців, "Велика Кишеня" прийняла рішення використовувати професійні системи самообслуговування, які адаптовані для самостійного використання покупцями та підтримують можливість оплати готівкою.

Професійні системи Self-Checkout

Для реалізації проекту було використано професійні self-checkout иистеми виробництва компанії NCR, які дозволяють зручно і інтуїтивно здійснювати весь цикл покупки та забезпечують re-cycling грошей (видача решти грошима, отриманими при оплатах). Інтерфейс касової системи адаптований до українських реалій як з мовної точки зору (інтерфейс має англійський та український варіанти), так й в плані формату купюр и монет, що використовуються.

Система self-checkout об'єднує в єдиному корпусі монітор, ПК, сканер, ваги, платіжний термінал

Нюанси продажів в зоні self-checkout

Для додаткового контролю покупок спиртних та тютюнових виробів передбачено звукове повідомлення про придбання товару з цієї категорії, за яким співробітник магазина може додатково проконтролювати вік покупця. Незважаючи на стихійність та простоту інтерфейсу здійснення покупок, асистенти зони самообслуговування готові допомогти покупцям, які роблять самостійні покупки вперше або які відчувають труднощі. 

Безпека

Каси самообслуговування оснащені механізмом контролю сумлінності покупця на основі звірки мас товарів, покладених до кошика, просканованих і оплачених. Також каса самообслуговування оснащена відеокамерою, що дозволяє контролювати дії покупця. Всупереч розхожій думці, перехід на самообслуговування не приводить до підвищення рівня крадіжок. В реальності зловмисникам набагато простіше здійснити крадіжку в торговому залі, ніж в касовій зоні, яка ретельно контролюється та покрита відеоспостереженням.

Відео репортаж про каси самообслуговування в супермаркетах "Велика Кишеня"

Хід реалізації проекту

Терміни реалізації проекту

Реалізація проекту в «Великій Кишені» - від розробки ТЗ та підбору обладнання до інтеграції та завершення впровадження - тривала близько 6 міс. Однією з важливих і найбільш складних частин такого проекту була інтеграція касових систем самообслуговування в бізнес-процеси мережі, в першу чергу, на рівні програмного забезпечення.

Інтеграція систем та обладнання
Програмна інтеграція виконується один раз, при запуску першого магазину, і при масовому оснащенні магазинів мережі касовими системами самообслуговування масштабується на інші об'єкти, знижуючи вартість автоматизації кожної наступної торгової точки.

 

Небагато теорії про касовоесамообслуговування

Самообслуговування - світовий тренд

Самообслуговування - світовий тренд, до якого схиляється все більше європейських, а тепер й українських роздрібних мереж. Українські споживачі вже встигли оцінити зручність  вагового самообслуговування в відділах овочів та фруктів, а тепер отримали можливість випробувати роботу касових систем самообслуговування (self-checkout), що дозволяють повністю здійснити покупку без участі касира.

Функціональність та інтеграція
Покупець отримує можливість самостійно ідентифікувати (просканувати) обрані товари за допомогою вбудованого багатополоскістного сканера, упакувати покупки та оплатити їх банківською картою або готівкою, отримавши решту. Програмне забезпечення касових систем самообслуговування повністю проінтегрувано з програмним забезпеченням (front-office системою), що використовується в роздрібній мережі. Таким чином, всі операції, зроблені покупцем, в режимі on-line відображаються в загальній обліковій системі. 

Відгуки клієнта "Велика Кишеня"

Євген Рябченко,
ІТ Директор «Ритейл Груп»

Коли ми тільки задумалися про впровадження касових систем самообслуговування, ми вирішили перевірити, наскільки український споживач готовий до цього нововведення та встановили в одному з магазинів столи самообслуговування, розмістивши на них обладнання, схоже з тим, що використовує касир. Аналізуючи поведінку споживачів, ми побачили, що рішення затребуване, але прийшли до висновку, що обладнання для самообслуговування все ж має бути спеціалізованим та дозволяти приймати готівкові платежі. Так було прийнято рішення про впровадження спеціалізованих self-checkout систем з можливістю як безготівкової, так й готівкової оплати. Зараз, коли проект завершений і є статистика, ми впевнені в потенціалі касових систем самообслуговування. Колись супермаркети відвоювали покупців у гастрономів та ринків саме своєю можливістю самостійно здійснювати процес покупки. Зараз те ж саме роблять касові системи самообслуговування. Ми побачили, що сучасні люди, особливо в перевантажених мегаполісах, цінують можливість здійснювати покупки незалежно, зводячи сторонню участь до мінімуму.


 

Андрій Барильский,
керівник департаменту інформаційно-технічного забезпечення «Ритейл Груп»

З технологічної точки зору, перед нами та експертами SystemGroup стояло нетривіальне завдання. Ми були першими серед рітейлерів, хто впроваджував касову систему самообслуговування в українських реаліях, і нам довелося вперше вирішувати багато завдань - від адаптації обладнання та його інтеграції до усвідомлення, які можливості дає self-checkout та які критерії використовувати для оцінки бізнес-успішності проекту. Ми вдячні фахівцям SystemGroup за їх професіоналізм, злагоджену проектну роботу та результативність.

Як досягти реального ефекту від впровадження касового самообслуговування

Організація зон самообслуговування

Класична світова (й найбільш ефективна) схема впровадження self-checkout - це організація цілих зон самообслуговування, які виділені в магазині як просторово, так й логічно. У світовій практиці перед впровадженням зон самообслуговування проводиться комплексний консалтинг, що включає детальне опрацювання траєкторій руху покупців, управління їх поведінкою, навігацію, асортимент прикасових зон, адміністрування зон самообслуговування (Attandant Station) та ін.

Адаптація пропозицій під покупця

Наприклад, давайте складемо портрет користувача касової системи самообслуговування: 1) людина, яка прагне до технологічних нововведень (значить, готова платити за них і має дохід вище середнього); 2) не бажає стояти в чергах (тобто готова віддати перевагу магазину, в якому обслуговує швидше); 3) не бажає контактувати з касиром (значить, вже мав негативний досвід); 4) прийшла за негабаритним повсякденним товаром (з чого випливають висновки про найбільш цікаві їй товари) і т.д. Ось вам портрет покупця, під якого необхідно планувати навігацію, прикасову зону для імпульсивних покупок, мультимедійний контент та інші маркетингові інструменти.

Зацікавлені у впровадженні кас самообслуговування в Вашому магазині?

Зробіть крок до створення зон самообслуговування

Заповніть форму нижче - і сертифіковані фахівці з SCO допоможуть Вам зконфігурувати зону касового самообслуговування, розрахувати KPI та підібрати обладнання.

Лінія консультацій >>

Цікавлять інноваційні рішення в торгівлі?

Дізнайтеся більше про сучасні технології в управлінні торговим залом та обладнанням

Дізнайтеся більше: 

Шукаєте подібне рішення для свого бізнесу?

Наші експерти готові поділитися досвідом рішення завдань, аналогічних Вашим
Тел: 044 494 40 75, 490 92 29
e-mail:sw@systemgroup.com.ua

Інші рішення цієї сфери

dPOS программа автоматизации торговли

dPOS - передова front-office система для автоматизації робочих місць касирів на ОС Linux. Вона включає реєстрацію всіх операцій з товарами і готівкою, забезпечує ефективне управління товарами, цінами і робочими місцями касирів. Також дозволяє реалізувати бонусну систему лояльності практично будь-якої функціональності.

Автоматизация кассовой зоны

SystemGroup забезпечує комплексну автоматизацію робочих місць касирів для підприємств торгівлі і сфери послуг. Власне виробництво РРО Datecs, прямі багаторічні відносини зі світовими постачальниками і глибока технологічна експертиза дозволяють нам забезпечувати повний спектр рішень і устаткування для касової зони: від традиційних РРО, POS-систем, ваг і сканерів до професійних систем Self-Chekout.

Кассы самообслуживания SystemGroup Велика Кишеня

Використання кас самообслуговування (self-checkout систем) в магазинах - світова тенденція. Впровадження self-checkout дозволяє значно скоротити черги, розвантажити персонал, збільшити задоволеність відвідувачів. SystemGroup - одна з перших в Україні компаній, які впроваджують касове самообслуговування.

Электронные ценники Украина внедрение

Електронні цінники (Electronis shelf labels, ESL) - сучасна система для управління цінами в торговому залі, заснована на технології електронного паперу і бездротової інфраструктури для передачі даних з облікової системи на цінники. Технологія дозволять скоротити час та витрати ресурсів на переоцінку товарів і зміну цін, дає нові можливості для реалізації маркетингових активностей, омнікальних продажів, залучення покупців. SystemGroup - єдиний в Україні системний інтегратор, який професійно впроваджує рішення класу ESL.

Фискальные сервисы Cash&Cloud

Cash&Cloud - сімейство серверних продуктів розробки SystemGroup. Це унікальні рішення, які значно розширюють функціональність РРО Datecs і збільшують зручність керування мережею РРО для IT-служби та ЦСО, а також дають зручні інструменти для аналізу продажів і транзакцій. Отримання даних з контрольної стрічки, повідомлення про збої, моніторинг роботи РРО та багато інших сервісів на базі РРО.

Статті на тему

06/2019

Стаття адресована підприємцям, які стикаються з питанням вибору РРО, який відповідає потребам і бюджету підприємства. Ви дізнаєтеся, як правильно вибрати і використовувати фіскальний реєстратор або касовий апарат для магазину, мініимаркета, інтернет-магазину, кафе, аптеки тощо.

06/2019

Перелік законів та підзаконних актів, якими регламентується використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) в Україні: Закон України №265/95-ВР "Про використання РРО ..", Податковий Кодекс України та інші законодавчі акти.

06/2019

2D сканери штрих-кодів (їх ще називають фотосканер, іміджер) набувають все більшої популярності. У чому ж їх відмінність від 1D сканерів, які переваги і можливості дає їх використання?