Вы здесь

Адаптация функциональности кассовых аппаратов к бизнес-процессам предприятия

Сфера фіскального законодавства та регулювання використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) сьогодні переживає динамічні зміни: триває повномасштабний перехід на електронну звітність, з 1 січня 2015 р. значно розширилося застосування РРО для ФОП на єдиному податку, інтернет-торгівлі, купівлі-продажу валюти у банках тощо. Необхідність відповідати законодавчим вимогам призводить до появи нових моделей РРО та нових функцій:  компактних одностанційних фіскальних реєстраторів, апаратів з електронною контрольною стрічкою та дистанційним адмініструванням тощо.

Але, крім фіскального законодавства, РРО має відповідати потребам бізнесу конкретного підприємства, і найбільше це стосується касових апаратів.  Якщо фіскальний реєстратор реалізує лише функцію друку, а бізнес-функції виконує облікова система підприємства, то касовий апарат – самодостатній пристрій, який має взяти на себе і друк, і реєстрацію, і обслуговування бізнес-процесів.

Більшість касових апаратів, що пропонують виробники на ринку України сьогодні, адаптовані до використання в торгівлі, де для оформлення продажу достатньо ввести код товару  та його кількість - решта даних програмується одноразово та вноситься до чеку автоматично. Такі касові апарати коштують на початок 2015 року в середньому від 7000 тис. грн.

Завдання ускладнюється, коли треба реалізувати більш складні процедури: наприклад, фіскалізувати продаж квитків, де у одному квитку вказуються: маршрут, час відправлення та прибуття, номер рейсу, № місця, № платформи, наявність багажу, пільги, страхові тарифи тощо (більше 20 параметрів); або здійснити продаж палива, де дані про фактично залите пальне мають передаватися в режимі реального часу до РРО; або забезпечити роботу поштових операторів, що надають десятки типів послуг – від оформлення поштових відправлень до виплати пенсій, тощо. Залежно від функціональності, різниться і вартість РРО: для касового апарата для АЗС вона складає десь 12000 грн,  для каси з поштовими функціями -  від 9000 грн.

Для деяких сфер застосування в ДержРеєстрі РРО існують окремі категорії (АЗС тощо); для решти фіскальні вимоги є єдиними, а от бізнес-функціональність реалізується за допомогою спеціалізованого ПО та конструкції.

Один з прикладів касового апарату, що ефективно адаптується до потреб конкретного бізнесу - Neon W від Datecs (виробництва ДП Атлас).  NEON W має двопроцесорну структуру, де всі фіскальні функції винесено на окремий процесор, а другий процесор використовується для реалізації функцій користувача.

Приміром, для потреб УкрПошти у NEON W було реалізовано функціональність, що дозволяє оформлювати більше 10 типів послуг: поштові відправлення (від листів до контейнерів) як внутрішні, так і міжнародні; електронні перекази; приймання платежів; здійснення соцвиплат; оформлення передплат, надавати супутні послуги тощо. Загалом при оформленні  послуг застосовується більше 100 опцій. Також для клієнта був реалізований особливий  спосіб звітності, що дозволяє передавати звітність у сільській місцевості, де доступ до інтернет обмежений.

Додатковими перевагами касового апарату NEON W є наявність клавіатурного блоку швидкого набору, який можна адаптувати залежно від потреб компанії, та 8-строковий дисплей, який дозволяє зручно оформлювати послуги та товари з багатьма опціями.  Електронна стрічка у контрольній формі та інноваційні програмні розробки, які використано при розробці апарату,  дозволяють за потребою клієнта реалізувати дистанційне програмування та налаштування, що робить можливим обслуговування апарату без виїзду сервісного інженера.

Отже, сфери застосування РРО ставатимуть все різноманітнішими -  з 2015 р., приміром, видача фіскальних чеків стає  необхідною при продажу та оплаті товарів через Інтернет, роботі ФОП  на єдиному податку 3ї групи (та колишніх 4,5,6 груп) – з 1 липня 2015 року; та 2ї групи – з січня 2016 року, а обсяг Державного Реєстру РРО досить обмежений. Але підібрати та адаптувати той РРО, що найкраще відповідатиме потребам бізнесу – це реально.  

Читайте также

23 июля 2015 г. в силу вступили изменения в Закон про РРО. Специалисты SystemGroup помогают предпринимателям разобраться, как эти изменения скажутся на их бизнесе и каких действий потребуют. В частности, обсуждаются ньюансы освобождения от использования РРО ФЛП до достижения оброта в 1 млн. грн в год. А также возможности сэкономить при покупке РРО для интерннет-магазинов и сферы услуг.

Принятый 28 декабря 2014 года Закон Украины об изменениях в налоговом кодексе затронул правила оформления покупок для интернет-магазинов, частных предпринимателей и платежных систем: их обязали использовать регистраторы расчетных операций (РРО)

Сфера фіскального законодавства та регулювання використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) сьогодні переживає динамічні зміни: триває повномасштабний перехід на електронну звітність, з 1 січня 2015 р. значно розширилося застосування РРО для ФОП на єдиному податку, інтернет-торгівлі, купівлі-продажу валюти у банках тощо. Необхідність відповідати законодавчим вимогам призводить до появи нових моделей РРО та нових функцій:  компактних одностанційних фіскальних реєстраторів, апаратів з електронною контрольною стрічкою та дистанційним адмініструванням тощо. 

Без фискального регистратора сегодня не обходится ни один более-менее крупный магазин или заведение: украинское законодательство требует не только наличия РРО (регистратор расчетных операций), но передачи отчетных данных с РРО в Миндоходов. Новые фискальные регистраторы Datecs с контрольной лентой в электронной форме не только  соответствуют законодательным требованиям, но и предлагают своим пользователям множество выгод и удобств.

Компания «SystemGroup», известная как производитель фискального оборудования Datecs и лидер автоматизации розничной торговли в Украине, разработала собственную front-office систему - программный комплекс dPOS для автоматизации рабочего места кассира.